Monday, March 22, 2010

Vart tog våren vägen??


Idag är det återigen sol, men igår var det grått och så snöade det, usch det var verkligen tråkigt vaknade och se det. I fredags så var det hur fint som helst, solen sken, det var nästan varmt ute och man hörde hur snön smällte. Hoppas att solen stannar några dagar nu så att snön smällter.

Ja Linus är här, (Han som bygger köket) och sågar, låter som bara den, så jag sitter i sovrummet med stängd dörr...Så tänkte lägga upp lite bilder. Under helgen fick jag träffa Håkans morbror från Västerås. Sedan på kvällen var vi och käkade med några kompisar, vi skulle vidare efter det men det det blev hem stället. På väg till bilen så såg vi några ambulanser och brandbilar så vi blev genast nyfikna, och hittade platsen där allt hände...en brand i en lägenhet, såg bara rök men det var coolt med alla brandbilar och poliser, inte så ofta man ser så många! Hade velat se brand, men men...ja jag vet det är hemskt men jag ville bara se det...hihi


Igår söndag så byggde vi vitrinspåket som är av samma serie som resten av köket...H* vilket jobb...sista gången jag bygger nåt kan jag säga! Det blev bra till slut, Håkan gjorde ett jätte bra jobb. :) Efter det åkte vi och köpte tavlor, hyllor och lampan till köket. Det som fattas nu är blommorna, det kommer jag fixa till vecka. Mycket som ska göras och köpas.. Men det kommer bli fint när allt är klart!!!

Idag blir det att börja plugga, är tanken iaf. Måste organisera mina papper och så, så det får jag börja med.

Det är inte många dagar kvar till Spanien resa, sedan är det nästa maj...och dvs inte långt kvar till sommar. Det går så fort just nu...Sista juli måste jag lämna in min lägenhet i Karlstad, så tills dess måste jag ha flyttat helt! Känns nästan som att jag bor här redan, men eftersom alla mina saker är i Karlstad så är det bara nästan... Jag måste börja packa och städa mellan mina saker..det är så mkt som ska bort...så mkt man har samlat på sig under dessa 4 år. Ser inte fram emot det där med städningen men det måste göras.

På måndag blir det en sväng till KGA, för att hälsa på brorsan som har kommit hem från sjön. Önskade jag kunde träffa mina vänner.. Kicki och My, det var så länge sen...My kanske ser jag på Willys!? Kommer vara hemma under påsk kanske då man hinner träffa alla man vill träffa.

Här kommer lite bilder på hur det såg ut i torsdag, har hänt lite sedan dess jag lägger upp när allt är klart.!! Bilder på hur det såg innan finns på FB.

Dags att göra det jag ska!
Puss och Kram
Nikki

1 comment:

Jenny said...

Saknar uppdatering här nu:)