Friday, June 13, 2008

Typiskt svensk sommar! Sol och värme i början när man ännu har skolan och jobb att göra och sedan regn!

Idag regnar det men det har gjort i tre dagar nu tror jag. Och det har blåst storm med. Tråkigt! Hoppas det blir varmare och mer sol så att man kan ta och sola lite. Hade börjat så bra, få kanske ta lite hjälp av solarium! Jag skulle bli brunare än Anna och Carro ju!

Hade två sem denna vecka och det var kul, inge svårt alls som ni kanske förstår men kul och jag lär mig saker som jag hade redan glömt, regler mm. För er som har missat det så läser jag en sommarkurs i portuguisiska! Förberedes mig inför våren och mina nya framtidsplaner! Ser detta som en chans och en backup plan.

Veckan har varit med många aktiviteter som vanligt. Jag och mamma har försökte ta vara på den här tid vi har tillsammans innan hon åker in till Örebro. Vi har varit med Marcelo, och vi har varit i Kristinahamn. I onsdag var vi örebro eftersom mamma skulle in på en undersökning. Efteråt var vi en stund på stan men mamma mådde inte så bra så vi åkte hem tidigt, men både var trötta så det gjorde inget. Sparade pengar med! Eller inte, hittade sängkläder på hemtex som jag var tvungen att köpa eftersom det var så billigt! Percale för 149 kr!!! Köpte till mig och mamma.

Ja, känns lite jobbigt just nu...jag känner mig ensam på sätt och viss, det är svårt att förklara men jag känner att jag hade behövt stöd, en axel som kunde luta sig emot nån som kunde lyssna utan att säga det blir bra, för det vet vi inte, vi vet inte hur det kommer bli, vi hoppas på bra men det kommer vara ett helvete innan dess. Min gudmor kommer ev snart från Brasilien och jag hoppas verkligen att hon kommer, känns som jag skulle kunna luta mig mot henner och gråta tills det känns bra. Jag har sett henne som min andra mamma. Åt andra sidan hade det varit kul om hon hade kommit senare när allt är över, men det får de bestämma.

Flavio, Hoa och Marina kanske kommer snart och det kommer bli kul se de! Det var så länge sen! Saknar brorsan och Marina och så klart Hoa men saknar nog brorsan extra mkt just nu. Hade varit skönt ha hela familjen samlad igen!

Nä jag ger mig, förresten du som kommenterad min blogg sist kan väl säga vem du är!! nyfiken!

1 comment:

Anonymous said...

gumman, vart ska din mamma??