Sunday, June 08, 2008

Angelica och Husvagn

Sommarlovet har börjar, går in mot juni lite solbrun. Det är varmt, solen skinner, underbart! Hemma i Karlskoga nu då och det kommer nog bli bra ändå.

Ja skolan är över för i år och det känns jätte skönt. Det var kämpigt. Många timmarmed ångest och panik, många om, och hoppa av tankar har gått i mina tankar men jag kämpade trots att visa tycket jag skulle hoppa av och ta semester. Jag gjorde inte envis som jag är, är inte en sån som ger upp när jag väl har bestämt mig för nåt. Jag kämpade och höll andan! Jag klarade! En del tentor att ta igen men vad gör det? Jag ser der så att jag kommer bara att lära min bättre om jag måste plugga in två ggr! Ett år kvar av skolan och nu är det bara det roliga kvar! En c uppsats kanske är inte så kul, men det kan bli! Ska kämpa och göra mitt bästa! Som alltid, eller nästan alltid!

I fredags njöt av min ledig dag! Det var undebart skönt, var på stan köp ny bikini och sedan solade, och när jag låg där var hjärnan helt tomt, kunde inte tänka på nåt, på sätt och viss var det skönt, men det var nästan så att man blev lite orolig över att inte ha ngt att tänka på! Sjukt men sant! Nu ska jag ta vara på den här tid jag har ledig, ska plugga lite men det blir inte mycket. Jag kanske ska göra en list på saker som jag vill göra den här sommar! Måste ha vissa måste annars kommer jag inte göra nåt! Och det går ju inte!!
  • Städa garderoben
  • Läsa en bok
  • Läsa inför uppsatsen
  • Träffa My och Kicki
  • Festa med gänget
  • Karlskoga fest
  • Bio, sex and the city
  • cykla möckel runt
  • cykla till Storfors (ops dit men inte tillbaka)
  • fixa min dator
  • klara sommarkursen
  • plugga till minst tre omtentor
  • fixa praktik

Ja det får bli dessa saker för nu! Tro ni jag klara allt detta!?

Jaja över till det roliga, i lördags hade jag mamma, Marcelo och Linda en underbar dag i Karlstad, först var vi en stund på stan sedan drog till Mariebergskogen, och det underbart, vi kollade på all djur lekte i parken och åt en underbar lunch, och till efterrätt blev en glass drink från glasseria..humm underbart!

Idag lekte jag med Angelica, vi var i Örebro och shoppade, jag det blev inte mycket till shopping men det blev lunch! På kina buffe! så där god buffe men glass igen till efterrätt!
På väg hem så får Angelicas världens utbrott om husvagnar! Hon sa att hon avskyr de, de bara stoppa trafiken och de som har husvagnar en tjocka kvinnor med häng bröst och flintiga män! Jag höll på att skratta ihjäl mig! Och tror ni inte att det var en husvagn som hade stannat och de såg precis ut så där! Jag dog av skratta! Angelica säger att hon kommer aldrig ha en husvagn! ALDRIG! Så om tio år när hon har en sån kommer jag läsa detta för henne!!!!

Ja första helgen av denna sommar är snart slut. Det är EM på tv men annars inte mycket att se, så bra att jag har lite annat att läsa! :) Imorn börjar jag min sommarkurs och det kommer nog bli väldigt kul! Hoppas jag lär mig nya saker!

Hoppas att vecka bli bra, och hoppas de inte ringer till mamma redan imorn! Vill hinna ungås med henne en vecka till...vet att det är egoistiskt att tänka så men jag kan inte hjälpa, förlåt.

Lovar ladda upp bilder snart på bilddagbok....Kram

2 comments:

Anonymous said...

när ska du träffa oss då ? ;) du har fått mitt schema för juni i min blogg. juli kommer snart med.

Anonymous said...

när ska du träffa oss då ? ;) du har fått mitt schema för juni i min blogg. juli kommer snart med.