Sunday, October 12, 2008

Det går ner för just nu.

Det finns stunder i livet då man tror att allt är underbart och nästa stund allt suger, just nu allt suger, finns inget som känns bra. Men jag får ta mig i kraget och fixa det.

I helgen var jag hemma i karlskoga och hälsade på mor, men även Andre och Marcelo. Vi lekte i fredags och lördags. Vi käkade lunch där efter en snabb loppisrunda i stan.

Trodde mamma hade blivit bättre men det går visst upp och ner. Ibland är allt bra men efter en stund blir allt dåligt igen. Känns hopplöst som vanligt och det är svårt att vara starka.

Praktiken går bra, roligare att jobba med vissa än med andra. Den hä vecka som kommer jobbar jag natt så det kan bli kul att uppleva! hahha kommer nog somna, fast jag har rätt mycket att fixa i skolan så det kan bli så att jag pluggar på natten när jobbet är klart.

Hamnar efter i skolan som vanligt, varför ska jag alltid lämna allt till sista minut!?? Måste verkligen fixa uppgift 1 innan nästa söndag kväll plus att jag har två rapporter att skriva och läxa på portugisiska och en tenta om 3 veckor! Panik Panik Panik som vanligt!

Min längta efter kärleken tog över mitt huvudet ett tag och jag gjorde små misstag som led till en röra. Att det ska vara svårt ha kontroll över sina känslor. Jag har nu sagt vad jag känner och tyvärr fick jag inte det "svar" jag hade trott. Så är det, det är bara att ta upp huvudet igen och gå vidare. Nu vet jag iaf vart vi står och kan fortsätta.

Jag hoppas en dag hitta nån som kan öppna dörren för mig som kan ge mig kärlek lika mycket som kan ta emot min kärlek....
...Men tills dess får jag koncentrera mig på att plugga!

Kramar...

No comments: