Sunday, October 26, 2008

Hopet, vart tog den väg?

När man trodde allt var bra så kom bomben....

Söndag det är sent men jag kan inte sova, varför vet jag inte, kanske för att jag sov en timme extra inatt och för att jag har inte gjort så mycket. Satt några timmar i skolan och sedan väl hemma fanns det inte mycket att göra, eller rättare sagt, inget jag ville göra.

Humören har inte varit på topp dessa sista dagar. Har verkligen deppat över livet känns det som.

Mamma har pratat med läkaren och de sa att den är inte bort, den har minskat men är inte bort. Det känns för jävligt, så nu är det bara att börja från börja. Det känns verkligen jobbigt och det tar på min energi och motivation. Tenta nästa torsdag men jag har inte huvud för att plugga. Jag känner bara för att fly just nu, men jag vet inte vart. Och fly är det inte lösning till dessa problem heller.


Jag fick en knasig kommentar/fråga för ett tag sen. "Hur kan du vara så lugn och kall?" Bara för att jag inte visar för världen betyder det inte att jag är kall, jag har känt mig kall men det är så jag hanterar situationen. Jag är inte lugn men jag kan skylja på privat, social och jobb livet. Nu ligger jag här och deppar men imorn på jobbet kommer jag med leende på läpparna. Livet är så.

Jag vet inte hur det kommer bli men tentan, jag ska ge ett försök men jag kan inte lova äns mig sj att jag kommer klara det efter den här vecka. Jag hoppas hitta motivationen tillbaka och kunna koncentrera mig.

Helgen annars har varit upp och ner så klart. Varit med Sofia i fredags, vilket blev sent och över en flaska vin. Lördags skolan och på kvällen kom Carro förbi och vi hade ost och vin kväll. Det var trevligt men jag var jätte trött. Idag skolan och inget mer.

Veckan som kommer blir det jobb och plugg. Torsdag ska vi nog till Koriander och fredag ska jag försöka få med Sofia på fest hos Sandra. Lördag åker jag hem och då blir jag blond! Hihihi spännande, har inte bestämt än vad det blir.


November snart här och jag vet inte hur jag ska hinna med allt. Snart nytt år och ny termin. Hur det kommer bli nästa år bara Gud vet.

00.00 kanske dags att sova.

1 comment:

Anonymous said...

jag va på ikea för nån vecka sen och då hade den inte kommit till örebro. dit kom den förra veckan.. och de är till örebro jag åker :) Kram