Tuesday, December 23, 2008

*Jul jul strålande jul*

Jul är här igen, det har gått otroligt fort. och så mycket har hänt denna år, både bra och dåligt, nya upplevelser och har lärt känna nya människor. Ett år fyllt med händelser.

Är nu hemma över jul. Kom hit i söndags och det är lugnt. har köpt en massa med julklappar för mamma och mig själv. Mat och massor med andra saker som skulle fixas. Och idag har jag städat lägenheten så det är fint. Granen är klar sedan igår och julklapparna ligger under. Trots att det är bara jag o mamma så just nu känns det skönt att det är julafton imorn, det kommer inte bli som det brukar men det blir bra.

Jag försöker hålla humöret uppe, det är inte lätt att lee hela tiden när det gör ont inutti. Jag håller masken men jag vet att mamma känner att jag inte är så glad som alltid men jag försöker, ibland känner jag bara för att skrika av så mycket ilska jag känner.

Medans jag var på stan så kändes så annorlunda att gå runt, det är verkligen en annan luft i stan vid jul, alla kommer hem från stora städerna för att fira med sina familjer, så många människor på Kgas lilla stan brukar det inte vara. Efterom jag bor inte så långt här ifrån känns inte så märkvärdigt att komma hem men det är kul veta att mina kära vänner är hemma!

Imorn ska jag och mamma bara mysa hemma, på juldagen kommer Deco med familjen och det blir allt mysigt att ha de här. Marcelo kommer bli helt tokig efter sina present så vi får se hur länge kommer vi kunna hålla honom ifrån de. Sedan på kvällen blir det party med mina kära vänner, bla.a Robin och André. Det är tradition att vi ses antingen på ny år men nu även på juldagen, och statt blir det då. Men jag ser mer fram emot att umgås på förfesten.

Nä jag tror att det får bli lite glögg nu. och umgår med mamma.

Kram på er och God Jul!
xxx
Nic

No comments: