Tuesday, May 01, 2007

1 maj!





Idag är det första maj, undrar hur många som vet vad det innebär. Ja igentligen borde alla vara lediga, men ngt sånt kommer nog aldrig hända!
Iaf, vaknade sent, dvs efter tio! Det var länge sen man sov så länge, mamma sa att hon kommer sova till tio imorn! hahaha det är ngt som inte kommer heller att hända, om hon inte blir väldigt skjuk!
Efter mor jobbat klart åkte vi till Lunedet, var på loppisen, kollade på djuren och tog en kopp kaffe. Det hade varit familje middag där så det var massor med folk, men vi antar att det var ännu fler tidigare. Det var trevligt, kanske till sommar kan vi ta med Marina och Marcelo.
Mamma rigde Linda idag, och gissa vad!? Hon har mått jättedåligt! Magsjuka, hoppas jag inte blir sjuk, fast mamma sa att jag skulle äta pepparkorn så det har jag gjort nu, hoppas det hjälper, annars blir jag arg på lilla Marcelo som smitter mig jämt, nej skojar bara!
Imorn åker jag tillbaka till Karlstad, plugga plugga och plugga, bara sex veckor till sedan är det sommar lov! Längtar....
Ja, har börjat läsa om hela 1900 talet, få se om jag lär mig nya saker! har redan gjort det om jag tänker efter, hoppas det fastnar oxå...
Ja det var nog det jag hade att skriva om idag....oj, glömde det roligaste! Jag och mamma plastade in mina böcker...det var inte lätt alltså...undrar hur mamma klarade det ensam när vi gick i skolan??? Jag hade nog inte gjort det..men våran böcker var alltid perfekta, tacka mamma!!
Ja det var det....Bilderna är från Lunedet, försökte fixa så att de skulle vara bredvid varandra med det gick inte...nästa gång.
puss och kram

No comments: