Monday, August 30, 2010

Jaha, måndag igen då....

Helgen har varit fullspäckad med aktiviteter... Fredags kom Håkan hem tidigt så vi åkte ut och tittade på bilar....hela dagen vill jag poängtera. Vi åkte även till Uppsala. Såg lite av stan iaf, när vi provkörde bilen. Sedan blev det en sväng till Håkans föräldrar och till Kista där vi FIKADE, precis!!! Sällan mkt sällan det händer att H och Jag fikar. Med det gjorde vi. Bongo hängde på.

Lördag blev det mer bil åkande och på kvällen blev det kräftskiva sedan spontan fest här. Slutade med att vi gick ut, jag hamnade på stportbaren med Janne och dansade lite, spela poker med...hihi...men vi kom hem ganska tidigt eftersom det var dött ute.

Söndagen mådde man så där...trött som bara den. Vi tog oss till södern och åt middag sedan blev det bio. Bröderna Karlsson. Rekommenderar, jätterolig film.

Idag har jag städat, och bakat en äppelpaj. Det regnar som bara den, lagom mysigt för att pyssla hemma. Känner mig som en hemmafru just nu. Städar, lagar mat, handla, osv fattas bara bebis. Jag undrar hon mamma klarade tre barn och hemmet...och vi var inte lätta ungar som hjälpte hemma när vi var små...Visste när jag var mindre hjälpte jag hemma jämt, när mamma var på jobbet men innan det då?? Mammor, de har verkligen jobbigt!!! När jag gjör mina saker här tänker jag på mamma och på hur hon gjorde saker och hann med allt, då föröstår jag varför hon kunde aldrig slå sig ner när hon kom hem från jobbet.

Saknar mamma väldigt mycket och det har varit kämpigt det senaste veckor, jag vet inte varför men jag vill bara höra av mig till henne och berätta allt som händer just nu. Fråga vad jag ska baka till min födelsedag och hur jag ska göra, förslag till vad jag ska göra till middag och framförallt gå på loppis med henne. Lördag morgon det var vår dag...loppis runda sedan fika på stan.

Ja...snart är det val och jag vet inte vem jag ska rösta på än...usch jag måste börja läsa på så man vet lite iaf. Nu är man över tjugo sånt ska man ha koll på nu. Jag tittade på ekonomi debatten i torsdag men tror ni att jag fattade nåt eller? Fy säger jag bara...man fattar vad det handlar om, de ställde en del frågor till Borg men jag fattade inte vad han svarade...enligt mig svarade han inte riktigt på det de frågade men men

Nä kanske dags att hitta på annat att göra...

Kram
Nikki

No comments: