Saturday, March 07, 2009

17 dagar kvar för resan....Otroligt jag åker om 17 dagar! sjukt!

Nästa allt är klart för resan, pass är klart, biljett är klart, presenter nästan klart, måste slå in och köpa lite små saker, som godis och knäckebröd till mina gudföräldrar. Väskar bestämde jag mig för att köpa en ny, så imorn ska jag beställa den, tyvärr får jag den bara på fredag, hade velat börja packa men det får jag vänta med. Det är uppsatsen som spökar men på onsdag har jag handledning med Thomas så tills dess måste jag lägga upp saker lite bättre.

Mina tankar och känslor inför resan är många, ibland tänker...tänk om jag inte vill komma tillbaka, kanske jag känner mig med hemma där än här...jag kanske hittar mig sj där. Åt andra sidan så tänker jag, tänk om inget är som jag trodde och jag upptäcker att jag drömde? Jag hoppas bara at jag inte blir allt för besviken, ribban är hög över mina förväntningar.

Jag hoppas iaf att den resa vissar mig vägen i livet....hahha lite djupet men jag menar mer att jag hoppas att den här besök hjälper mig att svara på en del obesvarad frågor om mitt liv. Om min familj mm. Jag hoppas att mina vänner fortfarande är mina vänner och att vi inte har kommit ifrån varandra så mycket. Det är inte avståndet som bestämmer det, utan det är varje individ för sig som bestämmer hur det blir mellan oss. Finns människor som bor så nära mig men som ändå har valt att komma ifrån mig. Det är upp till varje och en.

Det här med vänskap är verkligen något som spökar i mitt huvudet. Jag ser hur vi glider mer och mer ifrån varandra och det gör mig så ledsen. (A)

En vän till mig ringde och gjrde mig förvånnad. Men att säga att vi är vänner men inte visa det passar inte riktigt för mig. Jag vill inte vara vän med någon när det passar sig. Men jag är allt för snäll för att säga ifrån men fram över och det du som får komma till mig. (J)

Sedan har vi alla andra omkring mig så då och då förvånnar mig, gör mig besviken och det kommer jag aldrig fatta. Det gäller att veta vart man han sina vänner.

Måste sätta mig ner och verkligen skriva ner det som måste fixas innan jag åker från karlstad, vilket är väldigt snart...Fest iaf den 14 här hemma! Ska bli sjukt kul festa med alla och gå ut och ha kul!


Måste nog börja fixa mig inför tacokväll hos Sandra i k-hamn.

XoXo
Nic

No comments: