Wednesday, November 29, 2006


Hej på dig vem du nu är som läser detta. är det någon?? Vet ej, men det spelar väl inge roll eller gör det? Ibland vet man inte vad är det som spelar roll i nåns liv, man tror att man tål mycket men i verkligeheten tål man inte alls mycket. men men

Förra tisdag åkte jag till Kalmar, det var inte alls planerat men jag fick åka ändå, varför? Det blev så. Jag var det 6 dagar, med Marina, Hoa och och Flavio. Marina var så liten men så sött, morgon pigg var hon med, varje dag var hon vaken vid 8 9 tiden och höll sig vaken minst en timme, hon grätt inte och var inte hungrig, utan bara pigg, hon tittade på allt och alla, hon ser inte mycket än, men hon var med. En natt väckte hon hela huset vid fem tiden, hon hade nog ont i magen...det var inte kul höra henne gråtta så mycket. med de andra nätter hörde man knapp henne, så lugn hon var. Saknar henne, hålla i henne och leka häst med henne.

Vi åkte tåg till Kalmar och på väg dit i mjölby träffade vi Ernst från sommar torpet!! hehhe mamma pratade lite men han eftersom hon är från Degerfors och har pluggar på Bregårn vilket jag tyckte att det var lite kul, så jag tog en bilde på de två..hehe det var kul!!

När vi var i Kalmar, var vi en sväng på Öland, Ikea, öb stan och julmarknad, som var julloppis. Vi handlade inte mycket, köpte två barn böcker, mamma köpte bokmärke och jag fick min munk innan vi åkte hem.

Överraskande nog träffade jag två personer från Kga, två tjejer från högstadiet, det var ett intressant träff kan man säga! Hanna och Jessica var det, men jag pratade bara med Hanna.

När jag var i kalmar fick jag också en väldigt trevlig telefon samtal med min bror! Andre och Linda frågade om jag ville vara gudmor till Marcelo och jag blev så glad att jag nästan grätt!! Jag ska bli gudmor men min sötnos! Måste tänka på vad jag ska ha på mig! presenr har jag redan men jag vill hitta en annan fin sak, som jag tycker att det passar som present från gudmor!

Kom tillbaka från Kalmar igår kväll. Jag och mamma åkte tidigt ifrån Kalmar och vi åkte 6.5 timmar, det var en lång resa. Vi hade nog trevligt. Inte mycket prata men det blir så. När vi var framme i KGA hanna jag äta handla lite och sen direkt iväg med bussen till karlstad, ytterligare 1 timme åkande. Sedan en timme hemma och matte väntade. När jag kom hem var jag helt slut! Det var skönt sova i en säng igen speciellt min egen säng!!! Men resan till Kalmar var värt det.

Ja nu tillbaka hit börja helvetet igen. när jag vaknade imorse insåg jag att allt var som vanligt. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, eller vad jag måste göra för att det ska bli bättre. Det kanske inte blir bättre?! Det finns nog inge svar!

Plugg finns det massor, mig PA ska vara klart på tisdag och på kvällen samma dag har jag NP i matte, kul va? Och medans alla andra har ledig har jag omtenta. fan att det skulle bli så, vet inte om jag har ork för det här. Jag hatar verkligen att vara sämst. Det suger när det går dåligt men man får väll lära sig att allt här i livet kan inte gå så lätt som man vill och det spelar inge roll hur bra man är eller hur smart man är, nån gång måste man misslyckas. Bara tanken suger.

Julen är snart här och nästan alla julklappar är klara, när allt med plugget är klar ska jag ut och handla det som saknas. längta att få åka hem till Jul, äta god mat vara med familjen och slappna av. Och förhoppningviss har jag klarat det jag har att göra.

Idag pyntade jag här hemma, satt upp min slinga, tog fram tonten och fixade min adventstake, fast mosan jag handlade räckte inte så imorn får jag köpa mer, köpte glögg och pepparkakor, drack ute i köket och bjöd Sandra och Jenny. Det var gott, kändes nästan som jul.

Imorn ska jag nog ut tiidgt och plugga, måste både räkna och skriva!

Bilden jag har idag är på min älskade mor. Hoppas allt går bra imorn!

No comments: