Wednesday, May 14, 2008

Back to Karlstad

Är tillbaka till Karlstad efter tre dagar i Oslo. Oslo var fint o så men en snobbig stad! Jag tror inte att jag skulle trivas där, kanske om jag var rik o bodde på andra sida! Det var trevligt vara i Oslo o så men jag var inte på toppen humör tyvärr, mina tankar var nån annanstans. Jag saknade ngt hela tiden. Saknade nån, det är kul att resa med mamma men jag jag hade velat resa men en pojkvän kanske, ha en romantiskt resa av någon slag.
Som sagt Oslo var fin, vi gick till Kon tiki museun och parken med skulpturer, jätte stor och så fint, folk satt ute och cyklade runt, åkte inline mm. Verkligen mysigt. Akers brygge var verkligen trevligt, och så mkt folk, vi satt där och åt lunch och bara njöt av solen, underbart.
Själva hotelet var inte det bästa, vi bodde på bodveigen tror jag det heter, så underligt hotel, badrummet hade glas mot rummet, ja man såg in! SJUKT! och frukosten var inte det bästa, Scandic har nog det bästa, humm kommer ihåg i Göteborg förra året med Johan, det var frukost!
Jag undrar verkligen om alla lever den lyxiga livet som det verkar vara i Oslo. Undrar om Maria o Peter lever oxå så, det är sjukt se folk på gatan, och det är ferrari här och där och folk har bara märkes klädder, sjukt, tror inte äns jag hade klarat det, haha en ferrari hade jag klarat däremot! Det är dyrt för oss svenska vara där, vi hade väldigt svårt att hitta nånstans att äta, men jag hittade min faorit affäre, deli de.....humm glöm vad det heter. Men jag och mamma käkade en underbar lunch vid bryggan och middag igår ikväll, det var got men inte billigt.
Ja tillbaka till Karlstad och här ser det ut som fan, inge har städat köket och mitt rum var stökigt, men rummet har jag iaf fixat lite. Det är skönt vara hemma men det är så mkt som kommer hända inom kort, mamma får sina prov svar, jag måste plugga till tentor och snart är det sommar och då ska jag plugga. Jag är nervös för det som kommer, jag vet inte hur det kommer bli allt känns så osäkert.
Jag försöker verkligen släppa mina tankar men jag klarar inte av det själv längre. Jag skulle vilja bara skrika ut till världen vad jag verkligen känner men det går in, känns som jag får bara skit för det, och han jag vill ska höra det, kommer inte lyssna på det ändå, vad hjälper det då.?!
-----------------------------------------------------------------------------------
Jag har tänkt lite på mina favvo platser på denna jord, och det har inte varit lätt men det finns vissa platser som jag verkligen tycker om, älskar och kommer alltid komma ihåg.
1. Så klart min säng vart den än är!
2. Hemma hos mamma
3. Vegby, eller mer exakt, Elisabeth och Lennarts trädgård. Det var så härligt att vara där, sitta dricka kaffe och äta några "förbjuda" körsbär.
4. Cassino stranden i Rio Grande. så fint och underbar strand.
5. Mora, Sveriges hjärta
6. Få återkomma.....
----------------------------------------------------------------------------------
Mina sommar planer just nu är ta mina skatte pengar och åka bort! kanske Italien eller nåt rikitg sommar plats. Om jag inte sparar till en canon kamera eller Brasilien resan, till nåt av det.
Sedan ska jag plugga lite och det kommer bli kul ändå, det kommer inte vara mkt att göra och jag kommer att ha tid för omtentor med. och kanske hälsa lite på folk runt om i Sverige, skulle vilja åka till Linköping, Göteborg, kalmar mm. Få se vad jag hinner med.

Nu ska jag ta o käka tror jag.....

No comments: