Wednesday, May 28, 2008

Världens bästa serie!

Har precis tittat på två avsnitt va sex and the city vilket är absolut det bästa serie som har gjorts!

Jag gillar Carries kommentarer till allt, eller rättare sagt det hon skriver om. Serien kan verka orealistiskt men om man tittar och sätter sig in i det ser man att det inte är det. Det de pratar om saker som vi oxå gör, fast med andra ord i skolan stället för ett chic kaffe i NY. Idag handlade om romantik, carrie är nu "ihop" med han rysken och han gör saker för henne som hon inte alls är vann vid, läser poesi, spelar piano, lagar frukost...oh det är han jag vill ha! eller inte, en ung kille som kan göra såna saker skulle vara perfekt. Hon är inte vann vid det men hon älskar det!

Det bästa av det hon sa idag var det om dagens romantik, emejl stället för brev mm, (kommer ihåg allt) och då tycket jag att det stämde så bra, var är romatiken, vad är romantiskt idag? Ett sms som står jag älskar dig, jag tänker på dig? Jag säger inte att jag inte ha upplevt romantik för det har jag, har blivit överaskad med frukost och blommor mm men har alla upplevt det? Kommer det att bara bli mindre o mindre? Vart tog romantiken vägen!!!!?????????
Det som är romantiskt för mig kanske inte för andra så klart...för mig är iaf bli överaskad...små saker i livet som gör att man känner sig älskad. Eller få blommor bara för att man finns. Finns så mkt.

Vad är romantiskt för dig!??

1 comment:

Anonymous said...

För mej är romantiken en tanke,doft´ som leder till kärlekens gärningar-älskar kärleken men kan inte tänkamej att bli förälskad igen.Det är ju själva kärleken jag är förälskad i!MVH Gladiatan