Sunday, November 30, 2008

Jul närmar sig med jag känner inte för det. Förra året sa ja att jag skulle åka bort över jul. Jag har tröttnat på att alla ser det så jobbigt på julfirande. Mor blir stressad och andra firar bara för att man ska göra det. Jag saknar den känsla man hade när man var lite. Allt var så rolig då, behövde inte tänka på annat än öppna sina julklappar. Men nu är man vuxna och då ska man stressa och greja för att det ska bli en bra jul, men jag orkar bara inte.
Helgen hemma var ok. Städade och pysslade lite, bakade kakor och mjukpepparkakor men det blev inte lussebullar, fast det hade jag tänkt att jag ska göra under vecka, och baka pepparkakor och göra de jätte fina. Kanske hinner göra en krans nån dag få se.

Var barnvakt i lördags och det gick så bra så. Marcelo är så go så. På kvällen hemma så kollade jag på den nya Bervelly hills, inte så jätte bra men lätt att man fastnar. Har även sett alla tre avsnitt av prison break som jag låg effter med. Nu väntar jag på avsnitt 13!!!!!!!! Men jag blev lagon irriterad när de inte blev fria som de skulle, fast det är klart det r flera avsnitt kvar så, så lätt kunde det inte vara. Hur kommer det bli nu??? Jag tror att de kommer jobba för han som ägde Scyla! hahah det vore väldigt ironiskt om de börjar jobba för Firman!

Snart kommer Jossan hem och då ska vi bestäla pizza, är inte så jätte sugen men nu har jag redan sagt att vi skulle göra det. Känner att det vore mysigt umgås lite i köket.

Hade två tentor inplanerat innan jul men jag tror jag skiter i de! Jag har varit sjuk och tydligen stressad, har känt flera ggr att allt har snurrat i huvudet och nästan svinnat i fredags, enligt mor är det ett tydlig signal för stress. Har de två arbete på praktiken som jag ska skriva kanske jag kan vara super duktig och göra de innan jullov? och kunna plugga portugisiska hela jul? PLANERING ÄR DET SOM GÄLLER.

Jag vet jag kan uppfattas som arg ibland men jag är inte arg på nån, men det är mkt just nu i mitt huvudet. Det är många bollar jag ska försöka hålla upp i luften. Jag vet inte hur jag ska klara det men jag gör mitt bästa. Jag försöker hålla humöret uppe, jag försöker vara glad men man orkar inte hur länge som helst. Så snälla fråga inte om jag är arg...fråga bara hur jag mår, och fråga bara om du verkligen vill veta sanningen, annars skit i fråga!!!!

XXX
Nic



No comments: